Friday 7 August 2015

Kembang kuncup rasanya...


Assalammualaikum U guys..
Assalammualaiki Ya Fauziah bt. Siti Esah..Cinta hati hamba.

"Dah 2 tahun lebih Gee meninggal, kau masih suka citer pasal dia. Bunyinya cm kau takkan kawen lagi jea.." borak sahabat saya baru2 ni. 
" Kan banyak pengajaran yg baik Gee tinggalkan untuk aku. Aku share jea ngan org lain, mana tahu ada yg sesuai boleh buat teladan, Gee pun boleh dapat pahala.InsyaALLAH.".."Dan terus terang aku katakan, aku masih dan tetap sayangkan Gee seperti dia masih ada di depan aku dan sekiranya aku ada jodoh lagi nanti, bini baru aku tu kena "bermadu" ngan Gee." sambil gelak saya terangkan pada sahabat2 saya tu..

Kalau ada yg mampu nak bermadu ngan Gee maka dia la orgnya yg akan saya pilih. Mampu!?? hahaha hehehe hohoho. Dah saya katakan byk kali Gee tetap di hati saya dan di hati saya she will be. Itu la keistimewaan yg saya berikan pada Gee. Kerana Gee adalah ISTERI saya di sini dan IsyaALLAH di 'sana'..aminn.

Namun gitu, SEKIRAnya ada jodoh baru ALLAH tentukan, of course ler akan saya berikan penjagaan n kasih saya sebagai Suami dan dont worry, saya takkan bandingkan ngan Gee..Jodoh kan pemberian ALLAH, hadiah dari ALLAH, jadi wajib la sang Suami jaga elok elok semampunya..Eh U guys ni citer SEKIRAnya tau, bukan saya dah ada calon. Keterangan yg saya berikan pada sahabat2 saya tu tadi.

Isteri/pompuan ni kan suka dirinya di puji dek Suami malahan kawan2nya pun. Nak bina, nak kukuhkan semangat Isteri, Puji la dia. Kekuatan Isteri ada pada Pujian dari Suaminya. Cuba puji Isteri bilamana dia pakai baju g kerja.."Eh, mana u beli baju ni? cantik giler u pakai.!" or " Tiap kali klau u masak, menitis airmata abg ni makan..sedappp"..sambil joget2 cakap tu..or " Mak oiiii!!! cantikkk sungguh bini aku pagi nii" sesekali puji gitu..cium cium pipinya byk kali..!

Kembang kuncup punggung dia kena puji dek Suami gitu dan masa yg sama semangat yg baik pada Isteri ni akan hidup dan akan bertambah kuat. Pas tu sure bini kita ni akan masak LEBIH sedap, akan berhias LEBIH cantik, akan menambah baik penampilannya LEBIH ghairah untuk Suaminya.

Walaupun Isteri kita tu "kreko" sikit coz biasanya dia jawab lepas di puji tu.."Tipu la abg ni".."elehh saja la nak puji tu kan.".. " Ni mesti ada apa apa ni.!"..Suami jgn ambil berat kata2 gitu SEBAB maksudnya Isteri tengah rasa MALU dan sgt2 suka Suaminya memuji...

Jadi sesekali tu puji memuji la di antara Suami n Isteri..ianya menguatkan Semangat, menghidupkan kasih yg dah mula tenggelam dan menguatkan batin,,eh silap taip lagi..kuatkan ikatan sesama U guys..InsyaALLAH..

-AL FATIHAH buat Isteri kesayangan saya, Fauziah binti Muhammad.-

7 comments:

  1. Al-Fatihah buat Kak Gee... Sekejap jer dah 2 tahun....

    ReplyDelete
  2. Seperti mana kak gee punya satu daerah dihati abg abil..insha Allah tersedia juga satu daeeah yang paling membahagiakan untuk abg abil di sana kelak..amin..

    ReplyDelete
  3. InshaALLAH..semoga ALLAH SWT berikan yang terbaik untuk Abil nanti...

    ReplyDelete
  4. semoga kasih sayang kalian kekal hingga ke jannah...alfatihah buat kak Gee

    ReplyDelete
  5. Sambil joget-joget....ahahahaha!

    ReplyDelete
  6. Assalamulaikum. Bertuahnya, arwah isteri mendapat suami seperti En Abil. Menerima keadaan isteri tidak kira bagaimana keadaannya. Kasih dan sayang ikhlas kerana Allah tanpa letakkan sebarang syarat. Masa kini agak sukar mencari kaum Adam seperti En Abil. Salah dan kelemahan si isteri di cari sebaik mungkin oleh sang suami bagi menutupi kelemahan dirinya. Yang lagi parah, terus menghukum is isteri dengan memberikan talak tanpa rasa belas dan kasihan dan tanpa pedulikan rintihan anak-anak agar jangan berbuat demikian. Namun apalah daya si isteri, terpaksa menerima walau perit. Dan kemudian membina kembali kehidupan dengan sisa-sisa dan harapan dan percaya bahawa Allah senantiasa bersama.
    Al-Fatihah untuk arwah isteri En Abil dan moga bertemu jodoh yang baik. Amin.

    ReplyDelete
  7. Yg kedua xkn same dgn yg pertama.abah sy sampai sekarang pon xkawen lg.dah 7tahun mak sy mgadap ilahi krn kanser payudara.

    ReplyDelete

Followers